دستگاه حكاكي ليزري چيست و چگونه كار مي كند

۱ بازديد

تكنولوژي برش ليزري  توسط دستگاه حكاكي ليزري ، امروزه داراي تنوع كاربرد وسيع در صنايع گوناگون مي باشد . صنايع گوناگوني شامل صنايع تولد پوشاك ، صنايع خودرو سازي،صنعت چرم و صنايع وابسته ، موسسات تحقيقاتي و نمونه سازي ، مهندسي ، چوپ و دكور ، تابلو سازي ، صنايع سنگ و ... از جمله مصرف كنندگان اين تكنولوژي هستند.

با توجه به نوع صنعت و نياز مصرف كنندگان ، دستگاه برش يا حكاكي ويژه اي مورد استفاده قرار مي گيرد.

دستگاه هاي برش ليزري به دو گروه عمده صنايع فلزي و غير فلزي تقسيم مي گردند. دستگاه هاي هر گروه نيز با توجه به نوع كاربرد با توان ها و قابليت هاي مختلفي توليد مي گردند.به عنوان نمونه نوع دستگاه برش ليزري و قدرت مورد استفاده آن در صنايع چرم و كيف با صنعت چوب و حكاكي متفاوت مي باشد.

تيوپ ليزر دستگاه حكاكي ليزري در توان ها و عمر مفيد گوناگوني توليد مي گردند . از جمله 40، ۸۰  ، ۱۰۰ ، ۱۳۰  ، ۲۰۰ وات و .. با عمر مفيد 3000 ، 7000 و 10000 ساعت كار مي توان نام برد.

تيوپ ليزر نصب شده بر روي دستگاه ها قابل تعويض و ارتقاء مي باشد به شرط آنكه پاور تغديه دستگاه توانايي پشتيباني از تيوپ ليزر هاي قوي تر را دارا باشد.

از فاكتور هاي مهم و تعيين كننده در قيمت و كيفيت يك دستگاه برش يا حكاكي ليزري علاوه بر تيوپ ليزر ، نوع مادربرد و نوع و قابليت ميز كار مورد استفاده در آن و همچنين توان سيستم خنك كننده آن ( چيلر ) مي باشد. مادر برد هاي جديد داراي قابليت هايي چون كنترل دقيق و پيش نمايش انجام كار و خطا يابي خودكار مي باشند و همچنين به علت دارا بودن قابليت هاي نرم افزاري پيشرفته ، كنترل كاربر را كمتر و سيستم به صورت تمام خودكار ، تمام مراحل و فرايند كار را كنترل مي نمايد.  . نوع چيلر و تناسب قدرت خنك كنندگي آن با توان تيوپ ليزر هم از عوامل تاثير گذار در كارايي و قيمت يك دستگاه ليزر به شمار مي رود.

و نكته آخر و مهم  اينكه تمام دستگاه هاي  دستگاه حكاكي ليزري  كه با عنوان يا نام هاي گوناگون ولي با توان و قدرت برابر و با يك نوع تيوپ ليزر در بازار عرضه مي گردند، از لحاظ كيفيت در برش و حكاكي همانند يكديگر مي باشند و عامل تعيين كننده يا متمايز كننده قيمت دستگاه ها ، 1- آپشن هاي اضافي نصب شده در دستگاه  2-مقدار تعهد و خدمات پس از فروش فروشنده 3- مقدار سودي است كه واردكننده يا فروشنده براي خود در نظر مي گيرد مي باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.